מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ’ היא הראשונה לצאת בקמפיין בחירות. בשעה זאת ממש מוצבים ברחבי הארץ שלטי החוצות הראשונים של מערכת הבחירות. השלב הראשון של הקמפיין מציב במרכזו שלטי מחאה אותנטיים מהפגנות המחאה, שמהווים גם סדר היום של מפלגת העבודה.
מדובר בקמפיין יוצא דופן, הוא שונה בתכניו ובשפה שלו מקמפיינים מוכרים. במפלגת העבודה בחרו שלא להשתמש בסיסמאות בחירות, אלא לתת במה, באמצעות שילוט חוצות, לקולות האמיתיים שעולים מן הציבור, כפי שבאו לידי ביטוי בשנתיים האחרונות באירועי המחאה ובהפגנות השונות. הקמפיין קורא לתרגם את תחושות אי שביעות הרצון הרווחות בציבור ואת הזעקה שעלתה מהמחאה הנרחבת ביותר בתולדות המדינה- לעשייה אקטיבית באמצעות השתתפות בהליך הדמוקרטי, תחת האמירה: “ועכשיו בוחרים. שלי יחימוביץ’ – העבודה”.
רה”מ נתניהו עושה מאמצים גדולים להסתיר מהציבור את הסיבה העיקרית לבחירות– אי היכולת שלו להעביר תקציב, ואת העובדה כי אם יקבל לידיו שוב את המושכות, יעביר תקציב קשה ואכזרי אשר יפגע בבטן הרכה של מעמד הביניים ושל העניים. הציבור, לעומת זאת, באופן עקבי שב ומצביע בכל סקר עומק על כך שסדר היום הכלכלי והחברתי הוא החשוב לו ביותר. המחאה הציבורית הנרחבת, שזכתה לתמיכה של 90% מהציבור, היתה אחת העדויות המרכזיות להלך רוח זה. נושא זה יעמוד במרכז מערכת הבחירות.
יחימוביץ’ אשר במהלך המחאה הקפידה שלא לייצר פוטו אופים על רקע אוהלים ושלא להשתתף בהפגנות, מאמינה כי המחאה הציבורית שייכת לציבור ואילו התרגום שלה לשפת המעשה נמצא בתוך המערכת הפוליטית. כעת, ערב הבחירות, הגיע הזמן לבחור בין שתי דרכים – דרכו של נתניהו, שהיא דרך של קפיטליזם אלים, המותיר את רוב אזרחי המדינה מאחור ומתגמל קומץ קטן של עשירים, לעומת הדרך הסוציאל דמוקרטית של מפלגת העבודה בראשות יחימוביץ’, אשר תקטין את הפערים החברתיים ותחזק את מעמד הביניים.
הקמפיין נבדק ביסודיות לצד קמפיינים נוספים, הוצג לקבוצות מייצגות בקרב האוכלוסיה, זכה לתמיכה נלהבת והצליח להחזיר לקבוצות המיקוד את הניצוץ בעיניים. המחאה אשר עוררה את השיח הרלוונטי חייבת להיתרגם לשינוי פוליטי אותו מובילה היום רק שלי יחימוביץ’, המציעה לבוחרים מענה אמיתי והולם, השונה מדרכה הכושלת של ממשלת נתניהו. אחד היעדים המרכזיים בקמפיין יהיה הגדלת אחוז ההצבעה- ידוע לכל שאחוז הצבעה גבוה מחזק את יחימוביץ’ ומחליש את נתניהו.
במפלגת העבודה מדגישים כי מדובר בקמפיין ראשון (“פרה-קמפיין”), וכי נכונות לו שלבים נוספים ולא שגרתיים במהלך שלושת החודשים הקרובים.”